ممانعت از برگزاری روز جهانی کوروش در دانشگاه مازندران
تاریخ فراموش شده

 مسئولین دانشگاه مازندران مانع از برگزاری جشن روز جهانی کوروش در این دانشگاه شدند.

به گزارش دانشجونیوز، جمعی از فعالین دانشجوئی دانشگاه مازندران پس از مخالفت مدیریت فرهنگی دانشگاه در برگزاری جشن روز جهانی کوروش کبیر، اقدام به برگزاری مراسمی نمادین برای بزرگ داشت روز جهانی کوروش نمودند.
گفتنی است دانشجویان نمادی از منشور حقوق بشر کوروش کبیر به همراه وصیت نامه را در دانشکده اقتصاد و علوم انسانی دانشگاه مازندران در معرض دید دانشجویان قرار دادند.
منابع آگاه به دانشجونیوز گزارش می دهد که این حرکت دانشجویان منجر به برخورد چند تن از اعضای حراست با دانشجویان شد. مسئولین حراست دانشگاه مازندران به همراه چند تن از عناصر ناشناس و لباس شخصی به منشور نمادین کوروش حمله کرده و این کار موجب برخورد فیزیکی بین اعضای حراست و دانشجویان شده که نهایتا موجب ضرب و شتم چند تن از دانشجویان در این درگیری شده است.
عناصر لباس شخصی پس از برهم زدن مراسم نمادین و ضبط منشور نمادین کوروش اقدام به بازداشت دو ساعته دو تن از مسئولین این مراسم نمودند.
بازداشت موقت این دو دانشجو توسط نیروهای لباس شخصی منجر به اعتراض جمعی از فعالین دانشجوئی در دانشگاه مازندران شده بود که پس از دو ساعت با مذاکره نماینده دانشجویان با اعضای حراست پردیس دانشگاه این دو دانشجو آزاد شدند.
در جریان حوادث پس از انتخابات عده ای از دانشجویان دانشگاه مازندران معتقدند که در جریان برگزاری مراسم های مختلف حضور نیروهای ناشناس و لباس شخصی در فضای پردیس دانشگه مازندران محسوس شده است.
۲۹ اکتبر روز جهانی کوروش در تقویم های بین المللی می باشد که در این روز از مقام والای کوروش کبیر در سرتاسر جهان تجلیل می شود اما این روز از تقویم جمهوری اسلامی حذف شده است و هرگونه مراسمی منجر به برخورد نیروهای امنیتی می شود.

نظرات شما عزیزان:

شاهنشاه هخامنشی-آرمین
ساعت21:50---22 فروردين 1391
درود بر شما فرزند نیکوی ایران زمین...
تارنمای زیبا و مفیدی دارید.اگر با تبادل پیوند موافق هستین مرا با نام شاهنشاه هخامنشی پیوند بدهید سپس بگویید با چه نامی پیوند دهم شمارا...؟
اگه میهن پرستی و بفکره ایران و گزشته ی از یاد رفته ی اون هستی برای حمایت این بنر رو تو وبلاگت قرار بده.
کد:

شاهنشاه هخامنشی



با تشکر فرزند کوروش بزرگ.


اجی فرشته
ساعت11:04---14 فروردين 1391
سلاااااام دادا امیر رضا ببین این اذربایجانیه اومده میگه حالش اصلا خوب نیس من باید برم یه مورخو بیارم با هاش صحبت کنه
با سلام حضور دختر عموهای گل.و باتشکر از ارسال نظر و راهنمایی شما در مورد کوروش.البته اگه جسارت نباشه شما بهتره به نوشتن مطالب عاشقیتون برسید و با تاریخ کاری نداشته باشید .من هم در ابتدا مثل شما فکر می کردم که بله کوروش آدم خوب و بزرگی بود و تخت جمشید نماد افتخار ماست .اگه مطالعه و تحقیق کم باشه نظر همینه که همه هرچی رو که میگن ما هم باور کنیم.ولی بعد از مطالعه چندین سایت داخلی و خارجی مشخص شد که اول کوروش یک خونریز تمام عیار که علاقه به کشورگشایی داشتو مردمی که تسلیم نمی شدند رو به شدت می کشت.آریاییها قبایل کوچ نشین بودند که از شهرنشینی هیچ اطلاعاتی نداشتند..حالا تو باور می کنی کهتخت جمشید مال آریاییها و هخامنشیانه. که بعد از این همه مطالعه سایتهای مختلف داخل و خارج مشخص شد که به احتمال قریب به یقین این بنا از باقیمانده معابد بابل و معبد زیگورات گردآوری شده .درمورد ذوالقرنین هم چند نفر بیان و بگن که یه خونریز ذوالقرنین بود اصلا بعقل و منطق الهی جور در نمیاد .البته نظر همه محترم .من هم نظرمو در مورد این شخص گفتم خواه قبول کنید خواه قبول نکنید.شما که زیاد می دانید بهم بگو کوروش چند سال عمر کرد؟؟؟؟؟


اجی فرشته
ساعت22:25---12 فروردين 1391
من هر چی سعی کردم برم توی اون وب نشد .حالا اگه تونستم که میرم اگه نشد که شما این مطلبمو از طرف وب ما بزار
با سلام فک کنم شم اصلا تا به حال یک کتاب تاریخم مطالعه نکردین که درباره ی کورش کبیر این طور صحبت کردین!!!! همه می دونن که کورش یکی از بهترین پادشاهان ایرانی بود وحکومتش بر پایه 3 اصل بزرگ گفتار نیک کردار نیک پندار نیک بوده که این روزا دیگه خیلی کم دیده میشه . صاحب نظران تاریخم میگن که ذولقنین (همونی که تو قران اومده )همون کورش هستش بیشتر مطالعه کن فقط برای اطلاع عمومیه خودت میگم. ما ایرانیم باید از گذشته وتاریخمون اطلاع داشته باشیم دوست من


اجی فرشته
ساعت22:22---12 فروردين 1391
میگم که پیشاپیش سیزدتون به در/دشمناتون دربه در/رفقاتون گل به سر/خوشیاتون صد برابر

اجی فرشته
ساعت22:11---12 فروردين 1391
سلام دادا امیر رضای گل چطوری دادا ؟من از همون اول مخالف گذاشتن این عکس بودم اما فاطمه دوست داشت بذاره که الانم به این نتیجه رسید وبرش داشت ممنون که در حق مون برادری کردی

غريبه
ساعت20:22---10 فروردين 1391
ممنونم وبلاگ شما هم جالبه!!!من باتبادل لينك موافقم خبرم كن

Mahsa
ساعت19:16---9 فروردين 1391
درود امیر رضای عزیز
خودمم از امیر علی خبر ندارم برادر جان ولی باشه حتما دیدمش پیغامت رو بهش میرسونم.وبم رو هم به روز کردم هر موقع تونستی بیا منتظر نظراتت هستم.بدرود


اجی فرشته
ساعت18:16---9 فروردين 1391
سلام داداش گلم ببین شما باید ی چن تا از پستای قبلیتونا حذف کنید یا غیر فعال کنید از روی صفحه ی اصلی

farzaneh
ساعت12:05---8 فروردين 1391
سلام امیررضاخان داداش کم خودمون غصه داریم اینارم بشنویم که هیچی دیگه ولی مرسی که گفتی اصلا تکراری نبودعالی بود عزیزم

اجی فرشته
ساعت13:05---7 فروردين 1391
سلام داداش گلم مرسی چرا اپ نمی کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ منتظرم

Maryam
ساعت10:33---7 فروردين 1391
سلام واقعا؟ من كه مازندرانيم نميدونستم خوب شرم اوره البته خيلي كارا ميكنن كه ما نميفهميم و بيخبريم بيخيال عيدت مبارك سال خوبي رو براي تو و دوستت پوريا كه اصلا نميشناسمش ارزو ميكنم

اجی فرشته
ساعت14:48---6 فروردين 1391
سلااااااااام دادا امیر رضا مرسی که اومدی زحمت کشیدی الحق که خوب منو شناختی
مطلبتم دوست داشتم تکراری نبودچرا واقعا این کارا رو کردن؟؟؟


Mahsa
ساعت20:17---21 اسفند 1390
ما ایرانی ها انگار عادت کردیم به اینکه تمام اعتقادات و باورهای با ارزش مردم رو سرکوب کنیم.درست شدیم مثل عرب ها و این باعث شرم ساریه.خیلی خوب بود دوست من خسته نباشید.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ یک شنبه 21 اسفند 1386برچسب:, توسط امیررضا و پوریا |